Sabtu, 11 Mei 2013

Imbauan konspirasi Pokemon yang tiada kesudahan


Hakim, Fikri, dan Bazli menjadi nama yang pasti saya ingat apabila mengimbau memori lama ini.

Saya mula mengenal permainan Pokemon semenjak saya pertama kali mengenal komputer. Sungguh ironi memikirkan bahawa Pokemon lah yang memberi saya ruang untuk mengenali komputer lebih mendalam.

Saya bermain permainan Pokemon sehingga masuk universiti. Heh. Tetapi apabila mula mengenal Internet, Pokemon terpaksa saya lupakan kerana haiwan-haiwannya sudah tidak comel seperti Pokemon 1 dahulu.

Saya ingat lagi semasa saya darjah 6 berlaku peristiwa konspirasi Pokemon di sekolah rendah saya. Ketika itu NTV7 sibuk menyiarkan episod Pokemon 1. Saya sentiasa ternantikannya pada setiap Sabtu.

Kata pihak konspirasi, Pokemon ini mempunyai nama-nama berunsur Yahudi yang mengutuk Islam. Ketika itu tiadalah orang tahu tentang Google, jadi amat mudahlah konspirasi bodoh ini berlangsung.

Saya dipulaukan oleh rakan-rakan kerana mereka tahu saya bermain permainan Pokemon. Huh!?

Namun ia tidak berjalan lancar kerana saya tegar dengan pendirian saya. Hahah. Akhirnya rakan saya yang terpengaruh dengan konspirasi kembali meminta maaf kepada saya. Dia juga kembali bermain Pokemon bersama saya.

Apabila masa berlalu, saya beralih arah ke permainan yang lebih mencabar. Itu, mungkin pada entri yang lain.

Permainan klasik memang mencuri hati saya. Mungkin tidak Pokemon, boleh jadi Mario, Harvest Moon, ataupun Street Fighter. Tetapi ketahuilah, permainan-permainan ini sentiasa berada di satu sudut istimewa hati para pemainnya.

4 mengomel

salam Wong... jangan layan sangat konspirasi macam ni, baik layan ceramah Sheikh Imran Hosein...

slm kenal tqvm sudi komen dan baca entri saya tadi.owh saya suka sgt mario.semua kartun animasi ada pro n kontra.kalau diorg bising2 tak payah lah tengok...mudah,bukan he3...

haha. Nama ejek (mocking name) aku waktu sekolah menengah, SuperMario.

Maybe sebab aku suka baju merah kuning. :D

@Asrul
Ni mesti kau ni suka tumbuk batu juga untuk cari duit. Ahak.

Saya suka dan amat menghargainya jika tuan/puan boleh komen menggunakan Bahasa Melayu Tinggi. Saya ucapkan Jazakallah dan terima kasih.
EmoticonEmoticon