Khamis, 16 Mei 2013

Bilakah pakar di Malaysia akan mula menulis?



Saya mula tertarik untuk menyambung pelajaran ke peringkat sarjana kerana ingin menjadi pakar dalam bidang pertanian dan berusaha menerbitkan buku-buku popular hortikultur dan pertanian.

Ramai pensyarah yang saya berguru dengan mereka pakar dalam bidang mereka. Malangnya mereka tiada masa untuk menulis. Apatah lagi kemahiran menulis ini bukan datang dalam sekelip mata.

Untuk itu, saya berusaha keras mencatit apa yang saya belajar agar dapat ditukarkan ke bentuk yang mudah dibaca oleh orang awam kelak.

Nampaknya penerangan mudah Tuan Zamri Mohamad ini menaikkan semula motivasi saya untuk terus menulis.

Saya suka dan amat menghargainya jika tuan/puan boleh komen menggunakan Bahasa Melayu Tinggi. Saya ucapkan Jazakallah dan terima kasih.
EmoticonEmoticon