Rabu, 8 Mei 2013

Kerja kuat

Perbuatan kerja kuat atau workaholic amat sukar melekat dalam diri saya. Mungkin kerana saya orang peribumi? Kata orang, kaum bukan peribumi kuat kerja orangnya.

Saya yakin perbuatan ini akan tiba menjangkiti saya apabila saya mula faham erti sarjana dalam kehidupan saya. Kecerahan dalam kegelapan memang mengasyikkan.

Tadi saya bersembang dengan rakan saya tentang erti kerja kuat.

"Kini aku faham bagaimana seseorang itu boleh kerja kuat. Aku sekarang sedang kerja kuat. Ini semula bermula apabila aku sudah ada kelengkapan untuk kerja kuat."

Saya simpulkan kerana dia sudah ada matlamat kuat untuk dia laksanakan kerja kuat. Apabila dia tekadkan matlamatnya, barulah dia sanggup buat apapun untuk kerja kuat.

Tak sabar saya untuk kerja kuat juga.

1 mengomel so far

betul tu. kerja kuat dan hasilnya menjadikan kita bersyukur. sekadar pandangan nipis saya.

From,

Nasz

www.mohdnaser.com

Ulasan baru tidak dibenarkan.