Ahad, 12 Mei 2013

Bagaimana menjadikan Wikipedia sahih dan berpandangan neutral?


Tertarik untuk berkongsikan video ringkas bagaimana Wikipedia berfungsi.
Masih ramai lagi yang kurang arif tentang Wikipedia. Setakat saya tahu, rakan sekeliling saya hanya tahu guna Wikipedia tetapi tidak tahu siapa penyumbangnya.

Mereka adalah sukarelawan. Saya ulang kembali, sukarelawan. Bermakna tiada bayaran.

Malangnya, sukarelawan yang menyumbang penulisan mereka itu majoritinya bukan Islam. Bayangkan jika mereka itu Islam. Tentulah pahala yang mereka dapat sentiasa mengalir, selagi mana isi-isi yang mereka berikan itu betul dan sahih. Masya-Allah.

Saya suka dan amat menghargainya jika tuan/puan boleh komen menggunakan Bahasa Melayu Tinggi. Saya ucapkan Jazakallah dan terima kasih.
EmoticonEmoticon