Khamis, 11 April 2013

Kes Buli di Pulau Pinang




Saya lihat ramai rakan FB saya mula berkongsi video buli ini. Ia berlaku di sebuah sekolah di Pulau Pinang.

Eloklah juga ditonton satu dokumentari tentang buli juga untuk kesedaran bersama.



Dan ini sepatutnya orang yang kena buli patut buat.



Kemudian ramai pula yang berkongsi muka pelajar yang bersalah. Sebenarnya ia satu kesalahan untuk menyebarkan gambar pesalah juvana (bawah 18 tahun).


Rakan saya pernah dibuli, saya juga pernah dibuli... Ia berlaku di setiap sekolah di Malaysia. Mengapa? Saya tidak dapat berikan jawapan. Cuma, apa yang penting kita perlu ada kesedaran bahawa sindiran juga adalah salah satu bentuk buli!

Saya suka dan amat menghargainya jika tuan/puan boleh komen menggunakan Bahasa Melayu Tinggi. Saya ucapkan Jazakallah dan terima kasih.
EmoticonEmoticon