Rabu, 3 April 2013

Pakar statistik fakulti Pertanian

"Kita beruntung ya kak Dr. Ahmad Selamat ajar kita semester ini. Lepas ini dia sudah habis kontrak," kata saya kepada Kak Ros.

"Yelah. Dengar katanya beliau akan mengajar di Kolej Sunway pula," kata kak Ros pula.

Kami gembira dengan pengajaran Dr. Selamat. Subjek Statistik Maju yang sukar dipermudahkan oleh beliau.

"Habis tu? Nanti siapa yang mungkin akan ajar subjek itu?" celah Hisyam.

"Mungkin Dr. Siti Hajar atau Dr. Anuar," kata kak Ros.

"Eh? Dr. Siti Hajar pun boleh ajar statistik?"

"Yup. Masa akak belajar dulu, beliau antara pakar statistik di fakulti ni."

Oh. Sekarang baru saya tahu bekas penyelia projek tahun akhir saya adalah pakar statistik. Patutlah semasa saya berjumpa dengannya dahulu untuk analisis projek saya dahulu selalu sahaja beliau marah saya salah itu dan ini. Rupanya sebab beliau antara pakar statistik. Tiada maaf bagi kesalahan kecil!

"Kenal Dr. Phebe?"

Saya dan Hisyam mengangguk.

"Beliau tu satu batch dengan kak dulu semasa belajar degree."

Eh? Betul?

"Kak ni dah umur 40-an." sambil Kak Ros tersipu-sipu.

Mata kami terbeliak. Wahhh! Tapi tak nampak macam wanita umur 40-an. Nampaknya pun barulah saya tahu Kak Ros ini senior saya.

Saya suka dan amat menghargainya jika tuan/puan boleh komen menggunakan Bahasa Melayu Tinggi. Saya ucapkan Jazakallah dan terima kasih.
EmoticonEmoticon