Khamis, 28 Mac 2013

Kekeringan idea?

Idea sentiasa ada. Ia cuma tak dapat dikembangkan apabila si penulis terlalu asyik dengan benda yang tidak berkaitan dengan kerjayanya.

Itulah yang terjadi buat saya. Idea di kepala otak ini banyak tetapi tidak dapat saya nukilkan pada blog mahupun blog saya yang lain.

Betullah apabila menjadi penulis, kita juga perlulah seiring dengan bacaan kita. Seorang penulis hebat mempunyai bacaan yang hebat juga.

Saya dapati beberapa hari ini saya lesu untuk menulis kerana tidak fokus dalam pembacaan saya. Terlalu banyak perkara nak dilakukan sehingga apa-apapun tak jadi.

Contohnya inilah. Blog ini sepatutnya menjadi wadah travelog hidup saya. Eh? Ada yang kata apa syok dengan hidup saya ini? Hmmm. Itu saya tak pasti tetapi itulah yang saya katakan pada laman siapa saya.

Hah. Dengan itu saya tidak terikat dengan perkara yang boleh meloloskan saya daripada terus memberi alasan untuk tidak menulis di blog.

Terus, apa yang hendak saya tulis di sini? Itulah.... saya sedang fikirkan. Baiklah. Azan sudah berkumandang tanda waktu Isyak sudah masuk. Jumpa lagi di entri yang lain.

Saya suka dan amat menghargainya jika tuan/puan boleh komen menggunakan Bahasa Melayu Tinggi. Saya ucapkan Jazakallah dan terima kasih.
EmoticonEmoticon