Kalimah Allah Tidak Boleh Ganti Nama Tuhan Kristian

4 bualan
Pin It


Ia satu isu yang kian hangat dibincangkan. Alhamdulillah ustaz Fauzi dapat memberi pencerahan kenapa kalimah Allah ini suci buat umat Islam. Ia berilmiah dan tidak seperti pemikiran golongan-golongan politik yang menggunakan hujah-hujah yang lemah dan dangkal.

Saya dengan ini, menentang sama sekali penggunaan kalimah Allah dalam kitab Bible bahasa Malaysia. Kita tahu implikasinya bukan kepada generasi sekarang tetapi generasi selepas kita.

Saya bersama dengan pandangan ustaz Fauzi.

Sedikit penjelasan daripada sahabat saya.

Pin It
Next PostCatatan Terbaru Previous PostCatatan Lama Laman utama

4 ulasan:

  1. saya jugak tak bersetuju tentang isu tersebut,
    dan saya tak faham kenapa ada ulama yang menyokong perkara ini
    apabila agama dipolitikkan macam itu la jadinya..hurmmm


    p/s: nak cari jam? jam tangan design smart, terjah
    http://jeycoll.blogspot.com/

    BalasPadam
  2. yang saya tahu - berzaman lamanya, tuhan dalam bible disebut sebagai jesus... apasal kat malaysia pula skrg ni sibuk nak ganti dgn nama Allah?... sungguh saya tak faham...
    paderi-paderi kristian pun tak pernah minta nak tukar ganti nama tuhan yg mereka percaya selama ni... walaupun bible dah dialih bahasa entah ke berapa banyak bahasa yg sudah ada...
    sungguh saya tak faham...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Senang sahaja puan, pihak Kristian di Malaysia ada agenda mereka tersendiri. Mudah mereka nak sampaikan dakyah mereka nanti. Yang patut hairan kenapa para ulama ada yang setuju? Hmmm.

      Padam

Saya suka dan amat menghargainya jika tuan/puan boleh komen menggunakan Bahasa Melayu Tinggi. Saya ucapkan Jazakallah dan terima kasih.

Manusia