Sabtu, 20 Oktober 2012

Try and error


Tadi saya berbincang bersama sahabat saya.

"Perempuan ni, memang mudah berjaya kalau ada buku. Terutama dalam pelajaran. Tapi kalau bab komputer, mereka kurang sedikit," mula sahabat saya berbicara.

"Yelah," saya jawab. "Mereka ini lebih suka maklumat yang terbukti manakala kita, lelaki, suka guna teknik 'try and error'. Cuba-cuba apa-apa yang ada di komputer kita. Kalau ada masalah, apa susah. Format sahajalah."

"Ya betul."

Kebanyakan kawan perempuan yang saya kenali, agak lambat dalam dunia perkomputeran. Mereka lebih suka menyerahkan hal-hal teknikal komputer kepada lelaki. Mereka hanya tahu hidupkan laptop, buka facebook dan menulis di blog. Namun bagi yang suka cuba-cuba, berlaku peningkatan drastik ilmu komputernya apabila dia pandai menggunakan google!

Yang lain, "Awak, boleh tolong saya tak? Laptop saya ada masalah. Nak minta tolong awak formatkan. Boleh?"

1 mengomel so far

saya? hantar kat abang jela. :)

Saya suka dan amat menghargainya jika tuan/puan boleh komen menggunakan Bahasa Melayu Tinggi. Saya ucapkan Jazakallah dan terima kasih.
EmoticonEmoticon