Selasa, 20 Ogos 2013

Titik Bersambung antara Sahabat

Saya selalu pelik. Bagaimana seorang itu boleh berkawan dan ketahui bahawa kawan itu kawan kepada kawannya.

Pelik. Namun ia satu kebenaran. Saya berkawan dengan Hambali atas tiket sejurusan. Saya berkawan dengan Hamzah atas tiket sekolej. Saya berkawan dengan Arif atas tiket sepasukan.

3 orang itu asing tanpa bertemu apa-apa.

Kemudian, saya ketahui pula Hamzah berkawan dengan Hambali atas tiket sesama rakyat Malaysia yang pergi ke Acheh.

Kemudian, saya ketahui pula Hambali berkawan dengan Arif atas tiket setingkat kolej.

Uh. Dunia ini memang satu kebetulan. Semuanya seperti kebetulan pula.

Apabila saya gabungkan kesemua titik, hanya satu sahaja saya dapat - persahabatan. =)

Moga kami kekal sehingga ke Jannah.

3 mengomel

Saa dan Rizal kenal Izham melalui dunia blog....dan tiba-tiba kita berjumpa dalam satu bilik mesyuarat #ExquiSeed :)

Eh? Tu la. Jumpa hari tu tak sempat nak tegur. Badan sejuk sebab basah kena hujan.

Kalau terserempak, jangan segan tegur. =)

Sangat menarik entri ini. Perlu difikir-fikirkan bersama.

Saya suka dan amat menghargainya jika tuan/puan boleh komen menggunakan Bahasa Melayu Tinggi. Saya ucapkan Jazakallah dan terima kasih.
EmoticonEmoticon