Sabtu, 31 Ogos 2013

Motorsikal

Alang-alang saya menukar tiub motorsikal, saya juga menukar minyak hitam sekali dengan filter. Kemudian saya menukar juga lampu hadapan yang rosak.

Meter motor tertera nombor 5103. Apabila tiba 5303, wajib saya tukar lagi minyak hitam, tanpa menukar filter pula nanti.

Menurut pomen lagi, eksos motorsikal saya telah bocor. Lebih elok ditukar baharu kerana eksos bocor memakan petrol banyak. Harga RM58 ditawarkan.

Saya menelan air liur. Terfikir manalah hendak saya dapat duit sebanyak itu. Namun, bukanlah buat masa ini.

Jumlah kesemua RM27 tidak termasuk bayaran tiub.

Minyak hitam - RM16
Filter - RM6.50
Lampu hadapan - RM4.50

Entah. Saya tak tahu itu harga standard, murah ataupun mahal. Yang saya tahu saya membayar dengan duit halal yang saya dapat ketika mengajar tuisyen. =)

Saya suka dan amat menghargainya jika tuan/puan boleh komen menggunakan Bahasa Melayu Tinggi. Saya ucapkan Jazakallah dan terima kasih.
EmoticonEmoticon