Khamis, 31 Oktober 2013

Disleksia - Sebuah Filem Menyentuh Perasaan



Seorang sahabat berkongsi filem ini di laman sosial Facebooknya. Saya lihat seperti menarik. Jarang sekali rakan saya itu berkongsi tentang filem.

Katanya filem ini istimewa. Saya skeptikal sebenarnya dengan filem Hindustan.

Kenapa? Sebab saya tak suka dengar lagu Hindustan. Cukup tak suka. Ini kerana tiada sari kata. Hahah. Satu alasan yang tidak munasabah!

Nasib baik sekarang TV tempatan mula menyiarkan sekali sari kata ketika mereka menyanyi.

Apa yang saya dapat katakan, filem ini membuka pandangan saya terhadap kisah keluarga yang memandang dyslexia ini satu penyakit perencat akal.

Dengan bantuan seorang guru, potensi pelajar ini akhirnya terserlah.

Serius. Sungguh menyayat hati... (mata berlinangan air... sebab potong bawang. =P )

Saya suka dan amat menghargainya jika tuan/puan boleh komen menggunakan Bahasa Melayu Tinggi. Saya ucapkan Jazakallah dan terima kasih.
EmoticonEmoticon