Khamis, 6 Jun 2013

Apabila Rasulullah berada di hadapan aku...


Sedang saya membelek video di Youtube, saya terjumpa set playlist video Law Kana Bainana. Alhamdulillah, ia lengkap dari musim pertama hinggalah ke musim kedua.

Tiap kali menonton video Law Kana Bainana, hati ini pasti tersentuh. Ahmad Sughairi selaku pengacara akan bertanya "Seandainya Rasulullah berada seminit di hadapan kamu, apa yang ingin kamu ucapkan kepada baginda?" Ya Rasullulah, apakah yang ingin aku ucapkan jika engkau di hadapanku? Sesungguhnya aku ini masih jauh lagi memahami daripada apa yang engkau ajari.

Pengacara video ini mampu membawa penonton mengenali peribadi sebenar Rasullulah. Jika sebelum ini kita asyik belajar di ruang kelas tanpa cuba memahami sebenar perilaku Rasullullah SAW. Mungkin video ini membuatkan kita ingin kembali mengingati nabi kita yang terakhir.

Alhamdulillah, video ini mempunyai sarikata bahasa Inggeris. Bolehlah untuk penonton menontonnya dengan kefahaman. Saya rasa tiada masalah untuk kita, rakyat Malaysia, faham sarikata BI yang dilampirkan.

Selawat dan salam kepada junjungan nabi Muhammad SAW.

5 mengomel

umm.. tak pernah terfikir pulak.. hmm

kalau bertemu kekasih Allah.....alangkah bertuahnya hidup kita didunia....

salam jumaat wong.. selawat ke atas Rasulullah saw..

Saya suka dan amat menghargainya jika tuan/puan boleh komen menggunakan Bahasa Melayu Tinggi. Saya ucapkan Jazakallah dan terima kasih.
EmoticonEmoticon