Ahad, 27 Oktober 2013

Demam

Entah kenapa semalam saya bangun pada pukul 3 pagi. Ketika itu saya rasakan diri saya sungguh berat. Sangat berat sehinggakan segala macam perkara berselirat di kepala saya ini.

Perut saya berasa mual. Saya ingin termuntah. Saya duduk sebentar di bilik air. Merenung apa entah saya pun tak pasti.

Badan terasa panas. Allhurobi.

Terasa segalanya berat. Saya kembali ke katil. Mata saya kelip kelap tidak tertutup jua. Rupanya saya terkena demam.

Badan saya gering. Sakit yang melanda begitu teruk sekali. Saya sempat bangun untuk solat Subuh. Kemudian sambung tidur. Itu pun tidur tidak lena.

Pada pukul 11 pagi saya bangun dan teringat akan ibu di kampung. Ibu pesan untuk telan panadol. Saya ikut nasihat ibu.

Alhamdulillah. Selepas 2 biji panadol saya telan, badan saya terasa kuran sakit. Tidur boleh lena.

Sampai hari ini badan saya masih lagi sakit. Mungkin boleh bangun sebentar tetapi kemudian terbaring pula. Dugaan yang Allah berikan kepada saya.

3 mengomel

Saya doakan saudara cepat sembuh.

Syafakallah...allahumma ishfi shifaan, la yughodiru saqoma. Semoga lekas kebah demam saudara!

Saya suka dan amat menghargainya jika tuan/puan boleh komen menggunakan Bahasa Melayu Tinggi. Saya ucapkan Jazakallah dan terima kasih.
EmoticonEmoticon