Ahad, 21 September 2014

Sambut Hari Jadi

Saya terkesan akhirnya. Hari lahir saya jatuh pada Hari Malaysia. Namun hanya 2 orang rakan saya yang PM saya untuk ucap selamat hari lahir.

4 orang yang berada sekumpulan dengan saya pula langsung tiada apa-apa ucapan. Tetiba saya rasa terkilan. Entah kenapa. Walhal saya langsung tidak harapkan apa-apa daripada mereka. Jelas, jauh di sudut hati saya memang saya mengharapkan mereka berempatlah yang terawal akan mengucapkan Selamat Hari Lahir. Namun, itu bukanlah yang terjadi.

Saya sebenarnya tidak kisah tentang hari lahir. Keluarga saya sendiri tidak menyambut hari lahir. Ah. Biarlah. Saya malas melayannya.

Ya saya membaca kitab ukhwah. Antara yang patut diucapkan kepada seorang mukmin adalah pada hari gembiranya. Mungkin hari lahir ini bukanlah hari gembira.

Entahlah. Saya tak kisah tentang majlis makan makan. Tetapi...

Betullah. Ada kesan juga jika orang terdekat seperti tidak mengendahkan hari penting kita. Ini membuatkan kita terfikir kembali tentang apa yang telah saya buat kepada orang sekeliling.

Mungkin kerana saya ini terlalu kejam sehinggakan tiada yang mengingati saya. Tiada sayang dalam jiwa. Oh.. haha. Terasa negatif di sini.

Sebenarnya zaman sekarang ramai berharap Facebook membantu mengingatkan mereka tentang hari lahir kawan.

Biarlah. Saya sambut hari lahir dengan makan kek sendirian. Heh.

;)

Saya suka dan amat menghargainya jika tuan/puan boleh komen menggunakan Bahasa Melayu Tinggi. Saya ucapkan Jazakallah dan terima kasih.
EmoticonEmoticon