Khamis, 1 Oktober 2015

Psikologi dan Sains Sosial Untuk Orang Bisnes

Tonton video 25 minit ini.

+ Mengapa kita perlu faham PSIKOLOGI dan SAINS SOSIAL
+ Bukan semua perkara yang boleh dikira itu penting

Contoh:

Hanya kerana kita boleh ukur CPC, tidak bermakna CPC itu penting.

Hanya kerana kita susah ukur kepuasan pelanggan atau kepercayaan pelanggan kepada kita, tidak bermakna dua perkara itu tidak penting.

Salah satu kesilapan besar kita ialah apabila kita mengutamakan perkara yang mudah dikira tetapi tidak penting, dalam masa sama mengabaikan perkara yang susah diukur tetapi penting.

Rory Sutherland ialah Vice President Ogilvy UK. Salah satu ajensi pengiklanan terkenal. Ogilvy & Mather ialah salah satu ajensi pengiklanan terbesar dunia.

-- Bukhari Ramli


Saya suka dan amat menghargainya jika tuan/puan boleh komen menggunakan Bahasa Melayu Tinggi. Saya ucapkan Jazakallah dan terima kasih.
EmoticonEmoticon