Selasa, 25 November 2014

Pemanduan Kereta MyVi di Kajang

Huh? Skema tak tajuknya? Aha. Kali ini saya sudah mula ingin bercerita di blog. Sudah lama meninggalkan blog kerana kesibukan apa enta.

Tadi saya memandu kereta MyVi. Buat pertama kalinya saya boleh katakan alhamdulillah. Selamat! Dari Putrajaya terus ke Hospital Kajang. Allah permudahkan jalan kerana tidak sesak. Kenapa? Kerana saya menghantar orang. heh. 20 minit sahaja perjalanannya.

Cuak juga semasa memandu. Yelah. Saya selalu didoktrinkan nak bawa kereta ini perlu cekap. Hal itu membuatkan saya rasa takut untuk memandu kereta.

Kemudian saya mendapat jaminan daripada pasangan saya. Katanya ok je. Haha. Saya pun ok je la apabila orang sudah kata begitu.

Tetapi hal lain pula berlaku. Oleh kerana terlalu seronok memandu kereta, ketika parkir, saya terlupa menutup lampu hadapan kereta. Sudah. 2 jam sahaja saya tertinggal, kereta sudah tidak boleh dihidupakan.

Terpaksa saya menelefon abang Mahmud. Nasib baik abang Mahmud baik menolong saya. Saya doakan moga Allah sentiasa membukap pintu rezeki kepadanya.

Ok. Saya dapat simpulkan membawa kereta tidak susah. Yang penting ada brek. Tekan sahaja brek kalau ada masalah.

Saya suka dan amat menghargainya jika tuan/puan boleh komen menggunakan Bahasa Melayu Tinggi. Saya ucapkan Jazakallah dan terima kasih.
EmoticonEmoticon