Isnin, 28 Julai 2014

Serangan Pemikiran di Hari Raya

Menulis dan terus menulis

Saya suka baca buku tip dan trik menulis. Satu perkara yang memang ditekankan oleh semua penulis adalah:

1. Penulis wajib menulis setiap hari. Minimum 10 minit.
2. Penulis wajib ada jurnal menulis
3. Penulis wajib peka dengan keadaan sekelilingnya

Dengan tiga perkara di atas akan terbentuk suara atau identiti penulisan seorang penulis.

Contohnya seorang penulis Islam liberal di belah Projek Dialog giat mempromosikan pemikiran liberal. Antaranya adalah hak untuk seorang berlaku songsang menjad gay, lesbian ataupun biseksual. Juga untuk ada hak mempersoal dan memutarbelit idea (katanya) dalam al-Quran.

Itu adalah suara mereka. Suara yang ingin menjadikan akal sebagai perilaku utama akidah mereka. Saya cuba memahami istilah liberal mengikut bahasa mereka.

Saya tak salahkan mereka. Mereka hanya ingin memperjuangkan sesuatu yang sama teruk dengan pembunuhan di Gaza. Iaitu pembunuhan akal ummat yang berteraskan al-Quran dan Sunnah di Malaysia. Ia dinamakan serangan pemikiran atau Al-Ghazwul Fikri.

Penulisan mereka dengan ajakan-ajakan suara begitu mampu menjadikan rakyat kita liberal. Entah apa yang mereka ingin liberal di bawah hak asasi manusia, saya masih musykil.

Oh dengar kata ada satu gabungan yang akan mempertahankan perlembagaan dengan sebuah NGO Islam menyertainya juga. Negara-Ku namanya.

Saya tak salahkan NGO terkenal yang bersama NGO-NGO yang dahulu meminta perlembagaan Malaysia diubah. Mereka hanya mempertahankan hujah mereka dengan hujah-hujah berteraskan akal. Kata mereka Islam itu rahmatan lil alamin. Satu juzuk atau keratan-keratan ayat al-Quran dari al-Quran diambil. Beberapa juzuk dipejamkan sahaja dahulu.

Itu suara mereka.

Ini pula suara saya sebagai rakyat marhaen. Risau juga risau akan serangan terhadap Islam dari luar mahupun dalam. Sangat risau.

Tapi suara saya ini, saya yakin bersama Allah. Saya juga yakin saya tidak berkeseorangan. Untuk itu doa wajib disisipkan setiap hari. Doa agar umat Islam di Malaysia kenal akan suara-suara sumbang itu. Agar dengan mengetahui suara musuh, secara langsung bersiap melawan dan mempertahankan akidah.

Oh.

Itulah akibat menulis tiga hal di atas setiap hari membuatkan hal nombor 3 menjadikan saya peka.

Teruskan usaha kita peka dengan keadaan sekeliling ya rakan-rakan FB.

Saya suka dan amat menghargainya jika tuan/puan boleh komen menggunakan Bahasa Melayu Tinggi. Saya ucapkan Jazakallah dan terima kasih.
EmoticonEmoticon