Khamis, 8 Mei 2014

The Malaysian Insider Adalah Penyebar Fitnah Yang Sebenar

Saya pun tidak tahu apakah itu The Malaysian Insider. Namun setelah membaca satu kenyataan oleh rakan FB saya, (nama dilindungi kerana privasi);


Saya dapat simpulkan agenda TMI hanyalah ingin memecahbelahkan kesatuan antara kaum di Malaysia.

Kebanyakan berita dan artikel yang mereka paparkan hanya bersifat fitnah. Jelas, sudah terang lagi bersuluh, merekalah yang menjadi penjaja kebencian melalui artikel mereka.

Ya saya adalah ahli ISMA. Saya berjuang demi mempertahankan hak umat Islam di Tanah Melayu ini. Di bumi Malaysia ini.

Mereka membelit fakta bahawa Ustaz Abdullah Zaik menjaja kebencian. Mari saya balas sedikit komen,
Pandangan saya,

1. TMI adalah penjaja kebencian yang sebenar
2. Contoh yang digunapakai konteks salah sama sekali. Mereka yang menghalau umat Islam tanpa sebab. Walhal umat Islam tidak mengancam negara mereka.
3. Konteks sirah yang digunakan tidak kuat. Nabi ada membakar perkampungan Yahudi yang belot.
4. Ustaz Lah mengatakan sejarah yang benar. Kedatangan kaum lain di Tanah Melayu adalah tujuan British melemahkan orang Melayu di Tanah Melayu. Dasar pecah dan perintah.
5. Penulis tiada jati diri dalam menulis sejarah dalam konteks yang benar. Jelas ia membelit menyebar fitnah demi kebencian.

Wallahualam

Respon terhadap artikel penjaja fitnah besar dari TMI.

Saya suka dan amat menghargainya jika tuan/puan boleh komen menggunakan Bahasa Melayu Tinggi. Saya ucapkan Jazakallah dan terima kasih.
EmoticonEmoticon