Khamis, 17 April 2014

Perjalanan yang panjang untuk bujang tiga serangkai

Saya dan Murni berdua-duaan dalam kereta. Kami baru selesai menghadiri satu bengekel bertajuk 'Businesses Model Canvas'.

Banyak yang saya belajar di bengkel itu.

Ketika sedang mengharungi lambakan kereta ini, Murni berkata, "Tak sangka kita akan sampai ke tahap ini ya."

Saya memandang Murni.

"Kita yang dari tidak tahu apa-apa sekarang sudah boleh bergerak dengan begini," tambah Murni lagi.

"Semua bermula dengan idea gila-gila si Fakrul." Celah saya.

Ya perjalanan kami sungguh jauh. Jika diikutkan perjalanan tiga serangkai kami pada tahun lepas, memang tak sangka kami boleh sampai ke tahap ini.

Kami telah membeli satu koloni kelulut pada bulan November. Kemudian saya pergi menghadiri kursus di MARDI.

Berkenalan dengan orang-orang hebat di FB grup Indo-Malayan Stingless Bee. Sekurangnya ia telah membuka minda saya bahawa dunia ini banyak lagi perlu diterokai dan dicatat.

Jika saya tidak menulis tentang peristiwa penting kami menubuhkan komplot bisnes tiga serangkai, entah ke mana nanti hendak kami ceritakan ini.

Saya pun berkata, "Aku berdoa agar kita semua terus berjaya dalam segala. Aku masih bukan ketua yang hebat. Tetapi aku berusaha. Sama-sama kita memajukan diri kita dalam mempelajari bisnes demi ummah."

Murni seperti lega dan berkata, "Perjalan kita masih jauh lagi."

Kesesakan lalu lintas ini tidak lagi kami hairan.

Saya suka dan amat menghargainya jika tuan/puan boleh komen menggunakan Bahasa Melayu Tinggi. Saya ucapkan Jazakallah dan terima kasih.
EmoticonEmoticon