Jumaat, 8 November 2013

Menjadi Penulis atau Menulis?

Saya banyak mendapat input-input baru apabila saya mula meninggikan impian saya. Input-input baru ini memberi saya lebih semangat untuk terus menulis.

Saya tertarik dengan satu esei tentang penulisan. Pengarang mengatakan bukan tentang kita menjadi penulis tetapi tentang kita menulis.

Menjadi penulis sesiapapun boleh. Namun menulis bukan semua orang boleh.

Saya dapati hal ini benar apabila sesetengah rakan saya tidak dapat menulis dengan baik. Malahan ada yang meminta saya menulis bagi pihak mereka.

Lalu membuat saya terfikir apakah saya mempunyai bakat menulis atau kemahiran menulis?

Sukar untuk mentafsir sesuatu tanpa memikirkan sesuatu.

Saya suka dan amat menghargainya jika tuan/puan boleh komen menggunakan Bahasa Melayu Tinggi. Saya ucapkan Jazakallah dan terima kasih.
EmoticonEmoticon