Khamis, 22 Ogos 2013

Kesusahan bersama

Saya mendapat SMS daripada pihak tertentu. Mohon untuk turut serta dalam satu program keusahawanan. Teringin saya pergi tetapi saya juga takut untuk pergi.

Yelah. Sebagai seorang pelajar siswazah, saya juga perlu menyiapkan kerja-kerja yang tertangguh.

SMS tersebut meminta saya membuat pembayaran sebanyak RM30 agar dapat memudahkan kerja mereka nanti.

Dalam hati ada juga la saya terdetik nak bayar di minit terakhir. Yelah. Sebab saya tak pasti saya dapat pergi atau tak.

Kemudian saya teringat satu hadis yang pernah saya baca, bermaksud begini:

"...Barangsiapa yang mempermudahkan bagi orang susah, nescaya Allah akan mempermudahkan baginya di dunia dan di akhirat..." - Hadis riwayat Muslim
Saya diam memikir.

Lebih baik saya bayar RM30 dahulu bagi memudahkan kerja urusetia yang bertugas.

Kalau tak dapat pergi, dapat minta balik. Jika tak, nak buat macam mana, halalkan sahajalah.

1 mengomel so far

Moga dipermudah dan diberkati segala urusannya.

Saya suka dan amat menghargainya jika tuan/puan boleh komen menggunakan Bahasa Melayu Tinggi. Saya ucapkan Jazakallah dan terima kasih.
EmoticonEmoticon