Rabu, 19 Jun 2013

Kumpulan Atas Tanah Bahasa Melayu Tinggi


Kewujudan kumpulan ini secara tidak sengaja saya perasan tadi. Hebat sungguh ahli-ahli dalam kumpulan ini. Ternyata saya bukanlah seorang yang syok sendiri menggunakan wadah Bahasa Melayu Tinggi demi memartabatkan pemikiran wacana tinggi.

Saya klasifikaskan kumpulan atas tanah (bukan bawah tanah) kerana setting kumpulan Facebook ini adalah terbuka (open group).

Saya juga tertarik perbincangan dalam group tersebut.




Bayangkan kanak-kanak terpengaruh dengan cerita alih bahasa Melayu Tinggi. Syabas Kementerian Komunikasi kerana mewajibkan setiap alihan bahasa perlu menggunakan BMT.

Jom, kita sama-sama mempraktikkan BMT dalam kehidupan harian kita. 

4 mengomel

tahniah kepada mereka yang memartabatkan bahasa melayu.. :D

bagus ni...

bahasa jiwa bangsa.

Hebat perkumpulan ini. Saya setuju. Sesungguhnya, "orang bijak pandai" menjadi model terbaik menggunakan bahasa Melayu yang betul.

Yeh... berjaya juga Follow blog ini.

Saya memang tabik sama Prof Abdullah Hassan kerana mampu menjana wacana ilmiah tinggi. Nampaknya usaha beliau dan isterinya nampak kemajuan yang memberangsangkan.

Saya suka dan amat menghargainya jika tuan/puan boleh komen menggunakan Bahasa Melayu Tinggi. Saya ucapkan Jazakallah dan terima kasih.
EmoticonEmoticon