Isnin, 24 Jun 2013

Bersembang tajwid sebentar


Al-kisahnya saya pergi menghadiri satu sesi majlis pengenalan herba di institut latihan pertanian di Jabatan Pertanian Serdang dengan menggunakan tiket MyAgrosis, Khamis minggu lepas.

Terdapat 7 orang keseluruhannya yang pergi ke sana. Kami semua menaiki bas UPM. Saya seorang sahajalah lelaki yang hadir. Uhuks.

Ketika pulang, saya terdengar perbualan 3 orang gadis ini.

Mereka berbicara tentang bacaan tajwid. Salah seorang daripada mereka membetulkan antara satu sama lain.

Saya kagum. Sambil menunggu bas pun mereka boleh bersembang perkara bermanfaat.

3 mengomel

Adakala kita perlu bercakap untuk menyatakan. Adakala kita perlu memilih diam untuk mamahami. Jika bercakap itu lebih baik, haruslah bercakap. Jika diam itu lebih baik, haruslah diam. Harus bijak memilih.

salam wong.wah baguslah diorang tu,saling tegur-menegur dan belajar daripada kawan yang lebih bagus ilmu tajwidnya.

@Tetamu Istimewa @||aLeaSaRa||
=)

Saya suka dan amat menghargainya jika tuan/puan boleh komen menggunakan Bahasa Melayu Tinggi. Saya ucapkan Jazakallah dan terima kasih.
EmoticonEmoticon