Khamis, 23 Mei 2013

Tip mudah untuk memperbaiki hubungan kita dengan orang bawahan


Saidina Umar Abd Aziz pernah ditanya suatu ketika, apakah rahsia yang membuatkan rakyat di bawah pimpinannya hidup dengan penuh damai hinggakan dikatakan serigala pun mampu berkawan dengan kambing tanpa ingin menerkam atau membunuhnya.

Bahkan, rakyat di bawah kepimpinannya tidak ada seorang pun yang miskin sehinggakan kutipan zakat tidak tahu lagi hendak diagih pada siapa.

Kata Saidina Umar Abd Aziz :

"Aku memperbaiki hubungan aku dengan Allah, kemudian Allah memperbaiki hubungan aku dengan rakyatku."



--

Mari kita merenung apakah kita sudah memperbaiki hubungan kita dengan Raab?

1 mengomel so far

terima kasih kerana mengingatkan.. sama-sama kita memperbaiki hubungan kita dengan Allah swt, insya-Allah..

Saya suka dan amat menghargainya jika tuan/puan boleh komen menggunakan Bahasa Melayu Tinggi. Saya ucapkan Jazakallah dan terima kasih.
EmoticonEmoticon