Mendapat hormat orang lain

2 bualan
Pin It
Saya terdengar perbualan jiran sebelah meja.

"Sal, macam mana masalah room mate kawan tu?" tanya Kak Melur.

"Sekarang siap bahagikan bilik dengan marker. Tingkap jadi penanda aras," kata Sal.

"Dia selalu kata, 'Kau tak tau ke aku nak study? hah?"

Mereka tergelak-gelak mendengarnya sambil menggeleng-gelengkan kepala.

"Dia sama umur ke?" Tanya Melati pula.

"Taklah. Dia junior. Rasanya dalam final year. Peliknya kalau dia bawa kawan-kawan dia masuk bilik, boleh je. Kami yang datang ni lain pula halnya."

"Ish ish. Kalau nak orang hormat kita, kita lah perlu hormat orang dahulu."

Hmm. Saya tak tahu pula ada kes begini di kolej kediaman pelajar perempuan. Setakat ini di pihak lelaki tidak pernah saya mendengar kes sebegini. Kalau ada pun, taklah sampai membahagikan bilik dengan pen marker. Huh!?
Pin It
Next PostCatatan Terbaru Previous PostCatatan Lama Laman utama

2 ulasan:

Saya suka dan amat menghargainya jika tuan/puan boleh komen menggunakan Bahasa Melayu Tinggi. Saya ucapkan Jazakallah dan terima kasih.

Manusia