Rabu, 17 April 2013

Kebuntuan menulis

Orang kata, kreatif itu datang dengan bakat. Jika tiada bakat, mana hendaknya kreatif seseorang itu. Lalu, mana datangnya bakat pula? Mestilah daripada darah daging atau keturunan orang itu.

Peliknya si emak atau ayah tidak juga kreatif. Kerja kampung sahaja. Masakan boleh hasilkan anak yang kreatif?

Kreatif juga boleh dikaitkan dengan penulis. Ah senang cerita kini saya buntu untuk menulis apa. Seperti setiap yang saya tulis tiada nilainya. Entahlah.

Saya keliru juga dengan diri ini. Pada awalnya memang saya tidak percaya 'writer's block'. Saya ingatkan itu hanyalah dongengan alasan si penulis semata-mata. Tetapi apabila kena pada batang hidung sendiri barulah saya mengerti.

Kekreatifan saya mula hilang. Saya rasa saya tidak mampu lagi menulis dengan baik. Asyik ayat sama sahaja. Itu ini tetapi maka lalu terus kesimpulan namun begitu dan macam-macam lagi.

Mungkin saya perlu upgrade diri saya ini ke bentuk ultraman pula. Asyik leka sahaja tidur di bilik siswazah ini.

Aish. Itulah diri saya ini. Masih buntu dengan pemikiran yang satu ini.

1 mengomel so far

hehehe.. nak jadi ultrman yang mana.. ada banyak ultraman kan...

Saya suka dan amat menghargainya jika tuan/puan boleh komen menggunakan Bahasa Melayu Tinggi. Saya ucapkan Jazakallah dan terima kasih.
EmoticonEmoticon