Selasa, 26 Mac 2013

Tidur di Awangan

Nampaknya kelas statistik maju hari ini kurang saya faham apa yang disampaikan oleh Dr. A. Bukan saya sahaja, lebih kurang 2/3 hadirin seperti mengantuk.

Saya rasa kerana apa yang kami belajar hari ini tidak dapat dikaitkan dengan apa yang akan kami lakukan dengan eksperimen kami nanti.

"Di negara membangun, kamu jangan berdebat semasa VIVA. Iakan sahaja," pesan Dr. A.

"Kalau di Amerika, boleh la. Di dalam bilik gaduh, di luar bilik baik sahaja. Jika di sini, di dalam bilik gaduh, di luar bilik pun gaduh." Geleng kepala Dr. A.

Selingannya itu ada lah membuka sedikit kelopak mata saya ini.

Yang lebihnya, minda saya masih terawang-awang di udara menangkap apa yang beliau ingin sampaikan.

"Saya bukanlah orang pandai tetapi saya hanya faham asas sahaja. Sebab itu saya pesan supaya kamu semua jangan jadi robot biologi. Buat kerja tanpa berfikir!"

Saya mengangguk mendengar nasihat beliau.

Banyak juga ya nasihat yang beliau berikan hari ini. Namun, ia tidak mampu menahan kami untuk terus leka dengan lamunan rahsia minda... heh.

Saya suka dan amat menghargainya jika tuan/puan boleh komen menggunakan Bahasa Melayu Tinggi. Saya ucapkan Jazakallah dan terima kasih.
EmoticonEmoticon