Isnin, 18 Mac 2013

Tercampak ke lembah leka


Saya tercari-cari kenapa asyik saya dengan Facebook? Sekarang saya mula faham apa maksud Leo Baubata mengatakan bahawa Facebook membuatkan dia kurang produktif.

Hmmm. Saya setuju dan kurang setuju. Pertama Facebook menjadi medium utama untuk saya berinteraksi dalam organisasi yang saya sertai. Nak tak nak saya kena login Facebook juga.

Lagi, page yang saya cipta mula mendapat sambutan. Ia menjadi medium pemasaran buat saya khususnya.

Apa yang boleh saya lakukan adalah saya menghadkan aktiviti saya berFacebook. Bermaksud saya kurangkan aktiviti tidak berguna saya di Facebook seperti melihat status 'merah' FB setiap 10 minit!

Agak ironi di situ. Yelah. Saya cek FB setiap 10 minit untuk apa yea? Tertanya juga diri saya ini. Leo Baubata juga berkata jika saya sedang fokus menulis kemudian kejap kejap berhenti membuat benda lain saya secara tidak langsung mematikan kreativiti dalam minda saya ini.

Yang ini saya setuju. Saya ada jugalah buat beberapa kajian pendek tentang ini. Saya lihat jika saya fokus untuk buat kerja tanpa gangguan selama beberapa hari, saya dapat menulis dengan baik. Idea sentiasa datang mencurah-curah (bukan ke ladang gandum).

Peliknya apabila saya asyik dengan Facebook, minda saya seperti tersekat-sekat. Boleh dilihat melalui kekurangan saya berblog setiap hari. Erk?

Saya juga perlu menjadi kemas. Hmmm. Ini agak sukar kerana seorang lelaki... hehehe. Berselerak. Bilik saya... (tiada komen).

Apapun, penulisan berterusan perlu diteruskan atau jika tidak saya akan jadi orang yang hanya biasa biasa sahaja dalam kehidupan ini.



Saya suka dan amat menghargainya jika tuan/puan boleh komen menggunakan Bahasa Melayu Tinggi. Saya ucapkan Jazakallah dan terima kasih.
EmoticonEmoticon