Ahad, 13 Januari 2013

Syair Si Kanak-Kanak


Teringat saya bagaimana cikgu Habibah mengajar saya bersyair ketika saya darjah dua. Sungguh indah sastera Melayu ini. Namun, ia tidak berapa lagi dipraktikkan oleh generasi masa kini.

Saya tidak tahu umur berapa budak yang bersyair ini, tapi ia sungguh unik untuk didengar dan tonton bersama. Semoga kita dapat kekalkan lagi sastera Melayu yang kian hilang ini.

2 mengomel

Saya memang suka membaca syair. Sudilah baca syair yang saya cipta dilabel 'Puisiku'. Doakan semoga saya dapat ilham agar dapat terus berkarya dalam genre ini.:)

Pasti! Apa kata kak Dell dendangkan dan upload di Youtube? Boleh la buat panduan saya yang baru nak belajar syair semula.

Saya suka dan amat menghargainya jika tuan/puan boleh komen menggunakan Bahasa Melayu Tinggi. Saya ucapkan Jazakallah dan terima kasih.
EmoticonEmoticon