Isnin, 7 Januari 2013

Dari Perang Besar ke Ipoh


Saya balik ke kampung halaman pada hari Sabtu lepas. Ingin berjumpa dengan kedua orang tua saya. Sudah lama saya tidak pulang ke rumah.

Di sini, Perang Besar, atau nama barunya Putrajaya, ada bas yang terus ke Ipoh.

Saya naik bas Nadi Putra bernombor 501 terus ke Putrajaya Sentral. Ada 4 waktu bas bertolak dari Putrajaya ke Ipoh.

  1. 9.30 am
  2. 1.30 pm
  3. 6.00 pm
  4. 10.00 pm
Kerana saya lewat 10 minit, saya terlepas untuk bas pagi. Lalu berkelanalah saya sehingga 1.30 pm.

Bas Plusliner dari Putrajaya ini singgah ke Puchong untuk mengambil beberapa orang penumpang lagi sebelum bertolak terus ke Medan Gopeng, Ipoh.

Saya kira, pukul 5 petang baru sampai di Medan Gopeng.

Jumlah kos hanyalah RM22.00. Tak terlalu mahal bagi saya. Kalau balik kampung naik kereta pula, tolnya sahaja sudah mencecah RM40. Belum lagi minyak petrol.

Itulah sahaja catatan ringkas saya.

Saya suka dan amat menghargainya jika tuan/puan boleh komen menggunakan Bahasa Melayu Tinggi. Saya ucapkan Jazakallah dan terima kasih.
EmoticonEmoticon