Sabtu, 12 Januari 2013

3 Perkara Jangan buat apabila ditahan Polis


Niga Higa menceritakan pengalamannya ketika ditahan polis. Berdasarkan kisahnya itu, aku dapati sikap melanggar undang-undang jalan raya yang mudah bersifat universal. Orang Amerika yang kurang patuh pun langgar lampu isyarat merah.

Untuk itu, dia lampirkan juga beberapa tip yang perlu kita buat jika ditahan polis.

Aku pula? Nahhh. Pembonceng motorsikal seperti aku ini jarang ditahan polis ketika membonceng. Hanya apabila ada sekatan jalan raya sahaja. Setakat ini aku tidak pernah disaman kerana ibu bapa aku selalu pesan, "Wong, kamu jangan lupa perbaharui lesen dan insurans motor. Penting!".

Terima kasih abah dan emak kerana selalu mengingatkan saya akan perkara itu.

1 mengomel so far

alhamdulillah, saya juga tidak pernah disaman setiap kali ditahan sewaktu sekatan jalan raya hehe....insyaallah saya tidak mahu melanggar peraturan :)

Saya suka dan amat menghargainya jika tuan/puan boleh komen menggunakan Bahasa Melayu Tinggi. Saya ucapkan Jazakallah dan terima kasih.
EmoticonEmoticon