Khamis, 8 November 2012

Islam adalah Satu


Saya lihat pluralisme agama mula menyusup masik ke dalam universiti saya. Aktiviti berunsur agama mula mengajak umat Islam untuk hadir bersama atas dasar 1Malaysia.
Manakala umat Islam yang hadir cuba memberi alasan asalkan iktikad kita masih Islam.

Perlu diingatkan, Islam bukanlah agama plural.

Aku naik saksi bahawa tiada tuhan melainkan Allah,
dan Muhammad itu pesuruh Allah.

Biarlah mereka menjalankan aktiviti mereka.
Kita kekal sebagai umat Islam.
Teguh dengan pendirian kita.

Saya pasti mereka akan faham.
Jika tak, merekalah yang tidak mengamalkan dasar
toleransi perpaduan antara masyarakat berbilang kaum.

"Maaf. Agama saya melarang saya mengikuti program kamu."
Banggalah kita beragama Islam.

Saya suka dan amat menghargainya jika tuan/puan boleh komen menggunakan Bahasa Melayu Tinggi. Saya ucapkan Jazakallah dan terima kasih.
EmoticonEmoticon