Selasa, 20 November 2012

Berjiran dengan warga asing

Saya telah pun mendapat sebuah bilik untuk pengajian sarjana. Alhamdulillah. Bilik ini mempunyai 10 meja untuk para sarjana dan PhD gunakan.

Setakat ini telah 8 orang mendaftar di dalam bilik ini. Saya melihat hanya 3 orang tempatan termasuk saya. Manakala 3 orang lelaki dan saya seorang sahaja tempatan.

Bertentangan meja dengan saya terdapat 2 orang warga Pakistan sambung belajar dalam bidang kedoktoran. Mereka cukup peramah.

Apa yang saya dapat perhatikan adalah mereka berdua ini cukup suka bersembang. Kalau bersembang tidaklah seperti orang tempatan. Cakap seperti kawan itu jaraknya 5 meter, walhal 1 meter sahaja jarak mereka.

Saya tak kisah kerana saya bukan fahampun bahasa yang mereka tuturkan.

Ada satu masa sedang ralit saya tidur, entah mengapa saya termimpi akan lagu-lagu Hindustan. Siap aksi Shah Rukh Khan bergolek-golek di laman fakulti.

Apabila saya tersedar rupanya mereka berdua sedang seronok bersembang. Aduh. Sampai begitu sekali penangan bahasa Urdu ini....

Saya suka dan amat menghargainya jika tuan/puan boleh komen menggunakan Bahasa Melayu Tinggi. Saya ucapkan Jazakallah dan terima kasih.
EmoticonEmoticon