Suntikan Tetanus Untuk Kami!?

3 bualan

DSC01464
Assalamualaikum semua.

Nampaknya hari ini hari kami kena cucuk! Wahhh…..eh ayat aku terlebih pulak. Kena suntik. Jangan fikir apa sebelum aku habis terang dulu yea. Pelajar-pelajar fakulti kami diwajibkan menerima suntikan tetanus atas sebab-sebab yang aku sendiri tak tahu.

Sebenarnya nak elak kena kancing gigi. Bahayanya kancing gigi ni kalau tergigit lidah. Boleh mati wooor sebab saluran darah paling banyak kat lidah tau. Patut la samurai jepun gigit lidah kalau nak bunuh diri bila kena tangkap basah… orion13.

Aku sampai sahaja di kelas, rakan aku dah ajak aku pergi suntik. Errr…seram aku. Teringat aku dulu waktu darjah 2 dan darjah 5 kena suntik. Mak! Tak sakit pun. Haha. Dulu kena masa kena suntik aku kena bahu sebelah kiri tapi ada gak kawan aku yang kena dua-dua belah kanan. Itu pun kes terpencil la.

Aku pun sekarang masih samar-samar kenapa la kawan aku dulu ada yang kena cucuk dua-dua belah bahu tu. Sebab tak cukup dos agaknya?

Berminat Baca

Jalan-jalan Pergi Makan: Padang

4 bualan
Salam semua.

Hari ini aku nak buat cerita mengenai kedai makan di Padang. Kali ini kedai lain pula. Sebelah sahaja dari kedai semalam sebab kedai semalam tutup la. Sambut Gong Xi Fa Cai agaknya la.

Aku bungkus jer. Malas nak makan seorang diri di situ. Seganlah pula. Walaupun orang kata kalau makan guna pinggan, kita telah menyelamatkan bumi ni. Nak tahu sebabnya? Sebab kalau bungkus kena guna polisterin. Ni telah merosakkan alam sekitar. Entah la.

Berminat Baca

Mari Makan Makan Sekitar UPM

2 bualan
Salam semua.

Maafla semalam aku lupa nak post. Bukan apa, penat bermain monopoly sampai 3 pagi. Ini gara-gara kemaruk monopoly kawan aku. Aku layan sahajalah. Lagipun monopoly palsu katakan.
Apa nak dihairankan. Mula-mula aku ingat mahal la harga monopoly ni. Aku pun tanya “Eh, bukan mahal ker monopoly ni. Aku tengok Rm55 satu set di kedai.” Kawan aku balas “Alah, si Raju tu beli RM10 jerla. Pasar malam jer. Made in China.”

Aku tergelak sahaja mendengar jawapan tersebut.

Tengah hari aku pergi makan di Padang. Bukan Padang di Indonesia ye. Di Sri Serdang pun ada Padang tau. Tempat makanan tengah hari yang popular bagi golongan orang UPM. Yup. Aku maksudkan golongan maksudnya hampir semua orang (termasuk akula) pernah makan di Padang ni.

Berminat Baca

Kenal Restoran MAEPS

3 bualan
DSC01278
Buah-buahan tempatan sedap dimakan bersama steambot MAEPS.

Uhhhh, kenyangnya aku. Memang layan la makan di restoran MAEPS. Steambot MAEPS layan sedap!

Makanan dihidangkan secara bufet dengan pelbagai jenis pilihan untuk semua. Dari makanan laut sehinggalah makanan daging. Ada juga aiskrim, ais kacang, mee, nasi goreng dan pelbagai lagi. Rugi la kalau tak rasa semua.

Maklumlah ni jer steambot Sri Serdang yang aku tau. Aku belasah jer semua hidangan. Aku rasa sikit-sikit dulu. Nak tau mana sedap. Mula-mula kami ingat ada jamuan kahwin sebab hiasan sana macam ada orang tempah jer. Tetapi dek kerana lapar sangat, aku kata kita cuba tengok dulu la.

Berminat Baca
Next PostCatatan Terbaru Previous PostCatatan Lama Laman utama

Manusia