Kenal Momo Kucing Abangku

Berbual
Pin It
167299_10150092635828401_530203400_6153426_5554618_n
Kucing parsi ni memang susah dijaga yea? Aku baru sahaja balik dari Klinik Veterinar UPM. Kos untuk pembedahan adalah RM1k. Wau. Mahalnya. Disebabkan aku ni pelajar UPM, jadi dapatlah potongan harga sebanyak 20%. Klinik veterinar UPM walaupun nampak seperti murah untuk kucing, tapi tetap mahal bagi aku.05.

Kira-kira RM800 juga la. Mahal la juga. Harga seekor kucing pun dah Rm600. Kos penjagaan pun mahal.. Memang payah la kalau kucing sakit. Mengalahkan orang sakit.

Bagi aku bela kucing kampung lagi senang. Walaupun tak comel dan gebu seperti kucing parsi, penjagaannya lebih mudah. Harga? Boleh jer kutip kucing kampung tepi jalan tu. Banyak sahaja tengok. Cuma nak tak sahaja.

Dimaklumkan pembedahan hanya dapat dilakukan pada Isnin minggu hadapan. Jadi terpaksalah aku menjaga kucing ini selama seminggu. Aku tak da masa nak jaga Momo. Aku akan serahkannya kepada kakak aku. Maaf Momo, kau bukan jagaan aku lagi . Akan ku serahkan kau kepada kak untuk dijaga.2yoyo6

Aku berharap Momo dapat bertahan selama seminggu ini. Aku baharu sahaja bagi dia makan ubat. 2 biji tablet dan satu ubat cecair. Tablet senang untuk diberi makan tapi cecair payah. Momo memuntahkan semula cecair yang aku letakkan di mulut dia. Nak buat macam mana... aku sumbat sahajalah dan harap ubat tu dapat menyampaikan tugasnya dalam perut Momo...

Malam nanti tugas kakak pula untuk memberi ubat kepada dia. Harap kak pandai bersabar. Aku kasihan lihat Momo terinjut-injut berjalan. Semoga pembedahan dapat dijalankan dengan lancar. Lagipun aku dah ponteng kelas Amalan ladang aku hari ini. Nak buat macam mana. Aku ingat kejap sahaja tapi lama...momo050.
Pin It
Next PostCatatan Terbaru Previous PostCatatan Lama Laman utama

0 mengomel:

Catat Ulasan

Saya suka dan amat menghargainya jika tuan/puan boleh komen menggunakan Bahasa Melayu Tinggi. Saya ucapkan Jazakallah dan terima kasih.

Manusia